Pages

KnitPro kötő- és horgolótűk

2011. november 22., kedd

Hópehelydísz


Az én "átköltött" hópelyhemet Nóri hópelyhe alapján horgoltam, csak sajnos nekem nem megy az angol, főleg a rajz nélküli horgolós leírás. Az eredeti angol nyelvű leírás itt található

Ahogy én csináltam...

Hozzávalók: 1 db (kb. 4 cm-es) műanyag függönykarika, lehetőleg fehér.
3-as horgolótű,
nem túl vékony maradék fehér fonal (én két szálat fogtam össze ebből)

36 db rövidpálcával körbehorgoljuk a függönykarikát. Akkor jó, ha jó szorosan állnak a szemek egymás mellett és nem látszik ki a karika! Én még egy sor rövidpálcával végigmentem, hogy stabilabb legyen az alap, de ezt nem feltétlen muszáj. A kör végén az első szembe egy láncszemmel zárunk.



Mikor kész a kör, jönnek a "szirmok". Minden "szirom" 4 db kétráhajtásos pálcából és a köztük lévő láncszemekből áll. Mind a 4 pálcát ugyanabba a szembe kell ölteni!

* Két szem kimarad, szóval a 3. szembe 1 kétráhajtásos pálca, 1 láncszem (légszem?), 1 kétráhatjásos pálca, 4 láncszem, 1 kétráhajtásos pálca, 1 láncszem, 1 kétráhatjásos pálca, 2 szem kimarad, a 3. szembe egy láncszem. (Ezekkel a nevekkel bajban vagyok! Itt arra gondolok, amit egy ponttal szoktak jelölni.) A *-tól még 5x megismételjük.


A pikós rész jön:

*
- az alap rövidpálcasor és az első kétráhajtásos pálca közé egy rövidpálca,
- a következő ívre, ami két kétráhajtásos pálca között van egy rövidpálca, 3 láncszem, majd még egy rövidpálca.
- Most jön a nagy ív: 1 rövidpálca, 3 láncszem, 2 rövidpálca 4 láncszem, 2 rövidpálca, 3 láncszem, 1 rövidpálca.
- következő kicsi ívre: 1 rövidpálca, 3 láncszem, 1 rövidpálca
- a szirom utolsó kétráhajtásos pálcája és az alap rövidpálcasor közé egy rövidpálca.

Egy szirom kész, a *-tól 5x megismételjük.

Remélem, értelmesen leírtam, kicsit nehézkes ez így nekem...

8 megjegyzés:

nöné írta...

Hát akkor rajzolj:o)

Viccet félretéve első olvasatra érthető, majd keresek valami fehér kötőfonalat, és este kipróbálom.
Köszönet!

Gabella írta...

Most az is lassú lett volna! :)

Irenka írta...

Gabellásan szépséges és ügyes! :)

Tündérlátta írta...

Csodaszép hópihe! Finom és nőies!

GumiPók írta...

Nagyon tetszik, ilyet is fogok csinálni.

Renée írta...

Szebb, mint az eredeti.

Gabella írta...

Köszi! :) ♥♥♥

Mazsianyu írta...

Nagyon szépen köszönöm a leírást! Jól érthető, követhető. 10-es horgolócérnával dolgoztam, így is álomszép lett!
Köszönöm!
Ha egyszer megtanulok rajzról dolgozni, akkor elkészítem a többit is!
Kívánok szép napokat!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...