Pages

KnitPro kötő- és horgolótűk

2010. október 9., szombat

Hogy készül az "állattartó"?


Hozzávalók: 10 dkg pamut fonal,
5-ös harisnyakötőtű,
5-ös körkötőtű,
(legalább 80 cm-es damillal).

Nem biztos, hogy ez a legjobb megoldás, de én így készítettem:

60 szemet szedtem föl, majd körben kezdtem dolgozni (harisnyakötőtűvel), lusta kötéssel. Körben kötésnél ez úgy néz ki, hogy egy sor sima, egy sor fordított.

10 sor után 10 szemet leláncoltam, és innentől elkezdtem a körkötőtűre átszedni a munkát. 5 szemet mindkét szélén meghagytam a szélének, amit végig lusta kötéssel kötöttem.

Az első és harmadik sorban csak minden második sima szem után raktam egy ráhajtást, a második és negyedik sor végig fordított, viszont a 4 sorban az utolsó 5 szem, vagyis a lusta rész előtt visszafordulunk. Így a tartó "pereme" szűkebb lesz, mint a háló rész.

Ezután jön az egyszerű minta.



(Ha a minta ismétlésénél véletlen marad egy plusz szem, azt nyugodtan kösd le simán, vagy vedd hozzá a lusta szegélyrészhez!)

Ez a négy sor ismétlődik végig!

Mielőtt elfogyna a fonal, azonban vissza kell fogyasztani az eredeti bőségre. Hogy a fonal elég legyen, én úgy csináltam, hogy megszámoltam, az első 5 dekás gombóc hány lyuksorra volt elég (az első két lyuksort nem számoltam) és mikor a csomó után is ugyanennyi lyuksor volt meg, elkezdtem a fogyasztást.

Az elején ugye minden 2 szem után volt egy ráhajtás, vagyis 2 szemből 3 lett, itt most 3-ból kell 2-t csinálni, vagyis úgy fogyasztottam, hogy 1 sima, 2 szemet simán összekötök, és ezt ismételtem az 5 szemes szegélyig. Egy sor fordított, és megint így fogyasztottam. Még egy sor fordított, aztán pedig a sor végén felszedtem annyi szemet, hogy megint 60 legyen, és mint a kezdésnél, utána körben kötöttem 10 sort lusta kötéssel, majd az egészet leláncoltam.

Nekünk pont jó, az emeletes ágy felső része alatt a csavarokra pont fel lehet így akasztani, de szerintem fűtéscsőre kampóval is fel lehet így akasztani, vagy hosszabb fület lehet hozzá kreálni...

Ha valami nem világos, szóljatok!

1 megjegyzés:

Kri írta...

Nagyon kösz!!!!! :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...